Ett stycke allmänbildning



Brutalbänk kallas denna vackra skapelse. Den förgyller mitt bålpass, och mosar mina små magmuskler totalt. Lovely, lovely. Första gången B och jag besökte SATS i VH fick jag den visat för mig av en les biffus på gymmet. En dag ska jag tacka honom ordentligt. Vad vore mitt bålpass utan denna avslutning?

Enligt Wikipedia "Brutalbänk är en styrketränande övning. Övningen används bla för att mäta fysisk status hos gymnaster då en stark bålstabilitet är viktig. Övningen går ut på att hängandes knäveck sedan utföra situps från detta läge.
Brutalbänken ingår i "golden three" (chins, situps(brutalbänk) och dips) som är framställt av SOK (Sveriges Olympiska Kommitté) och görs bland annat på sverigens idrottsgymnasier"

Kommentarer
Postat av: Al

Like!

2010-02-16 @ 00:57:11
URL: http://alanlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0