Min torsdag!

Paps föreslog nyss en sak som jag skulle behöva. En kvällskurs i tekniska mojser. Efter dagens är jag nästan benägen om att hålla med om det.

I tisdags skulle jag nämligen köra igång en tvättmaskin, precis på samma sätt som jag gjort en hel massa gånger här, men denna gången ville det bara inte fungera. Med vår finfina kontakt med K2 lyfte jag direkt luren och frågade damen på våningen under vad som var på gång. K2 försökte sig på proppskåpet, men gav snabbt upp och ringde sin karl i La Spania som gjorde ett försök att coacha över telefon.
Resultatet? Nada.
Så vi kom fram till att Snygg-Anders pappa, som tydligen ska vara en hejare på tvättmaskiner, skulle ta sig en kik på vår nu idag. Finemang, so far!
Idag när jag så fint kom hem, fungerade för det första inte vår nya nyckel - så jag fick plinga till K2 igen. Mitt i sin förskräckliga förkylning, så missade hon mitt samtal och B fick åka några minuter tidigare från jobbet för att jag inte skulle frysa benen av mig.
K2 ringer sen upp en kvart senare, och jag fluffsar in i hennes hall. Vi beger oss snällt och fint upp för trappan - och damen lyckas med låset. Wohoo!
Och tvättmaskinen... Snygg-Anders pappa hade så snällt gått in till oss imorse, och skrattandes slått en signal till K2.
"Har tjejerna som bott här tvättat någon gång?"
"Jadå, absolut, det har jag hört", tyckte K2
"Haha, för det är bara en knapp som måste tryckas in. Är tjejerna snygga då?"
"Absolut", tyckte K2 "och himlans trevliga med"
"Då kanske de behöver en demonstration".


Yes, så teknisk är tydligen jag. Kan inte öppna en dörr, eller dra ut rätt knapp på en tvättmaskin. That´s me!

För övrigt har jag haft en sjukt härlig dag. Kusin-Maria kom spontant och fint på att hon var i krokarna och ville besöka mig i morse nämligen. Så en timme innan vi öppnade traskade hon in genom dörren - och jag fick mig en halvtimmes up-to-date över en the. Nice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0