En dag i mitt jobbliv

06:45 Godmorgon!
07:40 Låser ytterdörren och hoppar in i bilen.
08:00 Går över söta Smörgåsnisses tröskel, hämtar dagens matleveranser och får dagens roliga historia från honom :)
08:30 Framme vid första vårdcentralen, upp med lappisen och checka dagens mailskörd.
08:50 Min kollega glider in på parkeringen, och vi går in mot dagens första möte tillsammans.
09:00-09:30 Diabetesmys! Här pratas det insuliner och utbildningsmaterial. Och yes, vi lyckades signa upp henne till höstens utbilning. Nice!
09:40 Brummar jag iväg, efter att ha bytt lite material med Maggan.
10:20 Framme vid nästa parkering. Nu är det dags för dokumentering av förra mötet, samt bokning av kommande möten.
11:20 In med allt material och lunchen till vårdcentral nummer två. Sedan är det bara att förbereda så att allt är klart tills att de kommer in.
11:50-13.00 Från att första sköterskan tittar in genom dörren är trevliga Frida på topp. Kanonbra lunch med både insuliner och GLP1. Urmysig vårdcentral verkligen!
13:10 Dags att brumma vidare.
13:40 Framme vid nästa vårdcental. Paperwork to do!
14:45 In.
15:00-15:30 Dagens sista sköterska får sig en charmdos.
16:00 Hemma och någon timmes administration left to do!

En ganska typisk dag för mig. En ganska otypisk sak väntar ikväll, vardagslyx med massage från min kära Christel. Gud så härligt det ska bli! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0